lördag 28 februari 2009

Önskerepris







Nu har jag startat mitt första vintage-projekt för i år. Under årens lopp har jag säkert stickat 40-50 plagg efter gamla beskrivningar (från 40-50-talet). När jag tittade på nya garner i Uppsalas bästa garnaffär hade det kommit in ett underbart mjukt garn, Blend bamboo, som passar utmärkt till min 40-tals jumper. Första gången stickade jag i Palett (ull) och andra gången i Kaskad (ull/syntet) och nu blir det bambu/bomull. Jag får lägga till några varv och maskor för att få den storlek jag vill ha. I beskrivningen finns bara en storlek som är ganska liten.

6 kommentarer:

kristina sa...

Snyggt som sjutton!

Janette sa...

ser väldigt fint stickat ut. man seeer vilken erfaren stickare du är :-)

jag gillar att ha bambu i garnet. har provat ett par sorter.

Sissel sa...

Gud så lekkert! Ser nesten ut som malt porselen! :D

Dödergök sa...

Å så knäckande vackert!

Lina sa...

Den här modellen är så himla fin. jag kan inte sticka alls men har en fantastisk kollega som erbjudit sig att sticka en en tröja och jag vill ha just en sådan här. VAd heter modellen och hur får man tag på beskrivningen?
Hoppas att ni kan hjälpa mig!

Sara sa...

Åh vad fin! Var kan man få tag i beskrivningen för den? :D Kram Sara