fredag 17 april 2009

Den 25 åriga tyskan

Så här långt har jag kommit med min tyska spetssjal, det är lite svårt att se , som alltid med cirkelsjalar, när den sitter på stickan men den är inte så jättestor ännu. Snart har jag stickat upp 25 g garn och jag siktar på att sjalen ska väga 50 g iaf när den är klar.
Antingen blir den som den här duken, jag är inne på de gallermönstrade varven nu, det var min orginalplan men jag tror inte att den blir tillräckligt stor.


Den blir nog snarare som den här när den är klar. Jag stickar med ganska tunnt garn och stickor 3,25 mm så den blir inte så jättemycket större än orginaldukarna. Jag har tänkt att jag ska vika den på mitten sen och lägga den över axlarna och sätta ihop den med en sjalnål när den är klar.
Superrolig stickning är det i vilket fall som helst och överraskande snabbt går det, fast jag har bara ca 350 maskor på stickan än så länge, jag antar att de yttre varven blir lite tyngre.

2 kommentarer:

Kristina sa...

Det blir kalassnyggt! Så det blir en cirkelsjal av ditt projekt. Låter lockande!

r e b e c k a sa...

dey ser jättesnyggt ut!