söndag 30 augusti 2009

Den färdiga tyskan

Mitt vintageprojekt är stickat, blockat och fotat. Mönstret kommer från en tysk tidning från början av 80-talet med spetsstickade dukar. Jag gjorde en sjal i grå ullkashmir inköpt hos Sannsticks istället för en rosa bomullsduk. Jag har följt mönstret till punkt och pricka förutom att jag maskade av som vanligt istället för att göra en virkad avmaskning.

Fler bilder och mer fakta kommer att finnas på min blogg så småningom. Den nyfikne kan titta in på Ravelry så länge.

Jag funderar på att få till ett till vintageprojekt under hösten, jag har bla en helt fantastisk bok från 1972 som jag bara måste visa och kanske till och med sticka någonting från.

5 kommentarer:

Kristina sa...

Oh, den rundsjalen är helt underbar! Du gör så fantastiska grejor och jag är helt impad!

Monicas sa...

Så vakkert.....du er veldig flink...

Karin Berg sa...

jättesnygg. och jag är också helt imponerad.

Janette Millbom sa...

Underbart! Jag rä så imponerad att du 'stickat på tyska' :-)

Dödergök sa...

Tack så mycket för kommentarerna! Nu ska jag suga åt mig av berömmet och fundera på nästa vintagestickning.