torsdag 27 augusti 2009

tid för bättring och höstprojekt!

det har varit väldigt tyst från mej här vilket är lite skamligt eftersom det ändå var jag och janette som tog initiativ till den här KALen. men nu är det höst och dags för bättring och nya stickprojekt, och efter en uppmaning från janette så har jag beslutat att det ska bli ett vintageprojekt eller fler!

craftster hittade jag den här fina tröjan:


mönster hittar du här. den heter two-hour sweater, men tar nog precis som den där 3 hours sweater lite längre tid än utlovat.

så det blir nog kanske den, eller någon av de här:


vars mönster du hittar för nedladdning här om du scrollar ner lite.

vad har ni för planer för hösten? några spännande vintageprojekt på gång som du inte visat upp än? berätta!

1 kommentar:

Janette Millbom sa...

roligt! får själv sätta fart med vintagen. iofs tycker jag mina tofflor (kommer snart på en blogg nära dig) är rätt vintage, men inte ur en vintagebeskrivning...

Jag tror det blir svårt att få till two-hour tröjan snyggt, men vem vet, får kolla ravelry... annars skulle den med pom-pomsen nog passa dig bra :-)

/J