onsdag 20 januari 2010

Florida Kitsch

...har jag valt att kalla min Sun-ray ribbing! Jag tänker mig knappar i vitt och gult där bak och kanske en virkad vit-gul blomma som brosch på :-)




Jag rundstickar den och får således räkna bort en kantmaska i varje sida. Beskrivningen är inte helt lätt att följa men jag tror jag är riktigt ute. Vad som inte syns på bild är den spännande ökningen av ribbmönstret som framträder under armen, för att linjerna ska dra sig åt mitten av halsen.


Mer bilder kommer.

3 kommentarer:

Myricas Farmor sa...

Hejsan
jag tror den blir läcker när dn är klar, mycket läcker färg du valt.
Ha en bra dag

Carina sa...

Vilkken vacker färg. Och modellen hade jag ju redan sett och den är jättesnygg. Ska bli väldigt spännande att få se den när den är klar. Visst är det snyggt när det är lite form och stil på grejerna?

Pysselfarmor sa...

Nu blev jag nostalgiskt....jag hade en klänning i preciiiis den där färgen. En åtsittande sak - jag var smal då!

Du visar väl sedan hur det bidde?

Fin sida du har. Hit kommer jag gärna fler gånger.