söndag 1 februari 2009

ÄNTLIGEN...

...är KAl-en igång och jag får göra inlägg ;-)

Jag har redan smygbörjat på min stickning kan man säga, och redan fastnat lite ;-) Den här Ladies Jersey från Vintage purls ser fantastisk ut!



Jag har köpt garn; grönt Järbo Tropik, en blandning av bamboo, bomull och acryl. Garnet ger rätt storlek på tröjan för min del, men det skulle egentligen vara stickat i ett tunnare ullgarn.

Jag har swatchat mönstret och tycker nog hålen blir väl stora. (men vilket roligt mönster! måste användas i ngt annat)



Min tanke var först att ta en annan modell, men sen tänkte jag att tröjan nog kunde bli snygg även om man bytte ut mönstret. Så nu undrar jag om någon har något förslag på spetsmönster eller liknande?

Hoppas oxå vi blir många här, det är så kul att se hur de gamla beskrivningarna blir på nytt!

1 kommentar:

Stina sa...

den ser jättefin ut tröjan, den kommer nog bli hur snygg som helst i grönt. något förlsag på annat spetsmönster har jag tyvärr inte, men jag säger till om jag kommer på nåt!