torsdag 5 februari 2009

Nybörjarstickerska

Ja, kanske inte riktigt nybörjare... jag började sticka nån gång på mellanstadiet, runt 86 eller så, (usch så länge sen...) men det har liksom inte blivit mycket av det... Det finns ju så många kreativa saker att ta sig för som tar mindre tid och, framför allt, som min mamma inte gör mycket bättre än mig! Jag menar, det finns väl ingen poäng med att sticka en tröja som min mamma hade stickat mycket bättre och på mycket kortare tid?

Vad som fått mig att återuppta stickandet är att jag väntar en dotter som beräknas komma om två veckor och att sticka bebiskläder har visat sig vara jättekul och alldeles lagoma projekt. Jag bor i Italien och när jag var hemma i Sverige över jul hjälpte min mamma mig med att leta upp några gamla mönster på kläder hon stickade till mig och min bror när vi var små och nu är jag helt fast! Janette la nyss upp en länk med ett mönster på en babymössa jag håller på att sticka och sen tänkte jag ta tag i något annat från sama bok som är från början av 70-talet och därför räknas som vintage vad jag förstår.

Det känns verkligen jättekul att börja sticka igen och jättekul att vara med i denna, min första, knit-along!

Kramar Rebecka

Inga kommentarer: