måndag 2 februari 2009

Vilken guldgruva

Jag har nu tittat igenom min farmors samlade mönster. 
Det är inte allt som är daterat tyvärr. Men jag hittade år 1949 och 1957 på baksidan av några urklipp. 
Men oj vilka mönster! En (vad jag tror är från 50-talet) goss-kostym, där byxorna har stickade pressveck! Hehe. Söt som socker. 
Klänningar, koftor, tröjor, vantar, sockor med mera med mera. 
Inser att det här inte bara kan ligga i min garderob.

jag ska skiva av mönstren och scanna in bilderna, det här måste jag ju dela med mig av! Det kommer att bli en hemsida med min farmors alla mönster. =)

Men först ska jag försöka bestämma mig för vad jag ska börja sticka! 

1 kommentar:

EvaL8 sa...

Hej. Det är alltid roligt att titta på nya (gamla) stickbeskrivningar. Jag har köpt mina på loppisar och antikvariat i mer än 30 år. Det ska bli kul att se vad som stickas under året.